Monday, August 27, 2012

Persiapan Raya 2012

First time sambut raya sebagai isteri dan menantu hantu kesayangan, aku rasa mcam banyak benda jer nak beli. Dengan kuih raya beli untuk dua family, beli baju raya sedondon dengan suami. Sebelum nie masa kapel mana pernah aku pakai baju raya sedondon...hehe. Sehari sebelum balik beraya sempat lagi aku beli balang isi kuih..hehe. Rumah xde balang isi kuih rupanya. Xkan aku nk letak atas pinggan jer. X sesuai. 

Nak g beli baju raya tue pun dekat dua kali pusing masjid jamek barula jumpa. Tue pun beli sepasang jer tahun nie. X larat dah cikpuan nie punya kaki nak berjalan dan kepala nak memikir baju apa yang cantik untuk dibeli. Berjalan dari putra masjid jamek sampai berakhir di star bandaraya. Penat ok. Kalau ada pun baju yang memikat hati harga mak aii... boleh beli handphone baru tuk aku wei. 

 Niat di hati nak shopping barang untuk anak sendiri tapi apakan daya xde rezeki lagi so belikan baju untuk sepupu yang bakal lahirkan anak hujung tahun nie.

 Hamper raya yang sangat banyak berada dirumah. Orang datang rumah tahun nie kita bagi makan barang hamper jer..hehe. 

 Kuih raya yang dibeli dan juga ada yang diberikan oleh orang.

Tapi yang paling penting tahun nie kau buat kuih raya sendiri!! Walaupun oven kecik tapi okla, berjaya jugak walaupun kena 3 kali percubaan...hehe





Lots of Love : Maisarah

0 comments:

Post a Comment