Monday, January 14, 2013

Terpengaruh dengan iklan

Aku nie suka sangat tengok iklan, x kirala iklan kat tv atau majalah. Setiap kali tengok iklan aku mesti berangan-angan nak beli atau terus pergi beli. Contohnya barang-barang kecantikan macam pencuci muka atau sabun mandi atau syampoo.

Syampoo kan ada banyak jenama, ada sunsilk, pantene, head & shoulders, Rejoice, loreal, dove dan etc. Aku dah cuba semua tue. Tengok iklan sikit wah rambut orang tue terus jadi lurusla pakai syampoo nie terus aku g beli padahal rambut model tue sah sahla diaorng straightenkan... Pfftt. Sepanjang aku cuba semua syampoo tue yang x boleh masuk dengan rambut aku adalah Dove dengan pantene. Aku pakai dove rambut aku keras macam dawai. Kalau pantene pulak menangis aku tengok rambut aku keguguran macam nak botak. 

Tue belum lagi tengok iklan makanan terusla diri nie nak merasa terus. Aish, x boleh jadi terus sekrang kalau part iklan jer aku terus tukar rancangan lain. Tapi kalau iklan nie ada model atau artis yang best sebagai duta korang rasa aku beli x produk tue? Haruslah aku beli. Aku banyak beli barang yang Fasha Sandha jadi model...hehehehe. Aku x minat fasha sandha tapi aku nk diri aku jadi macam fasha sandha, cantik jer sebab tue beli barang yang dia jadi duta...hahahaha. Macam orang x betulkan? Tapi sekarang aku dah kurang beli barang atau tengok iklan jadi x banyakla aku membeli. Bagus jugak... 

Lots of Love : Maisarah

0 comments:

Post a Comment