Sunday, March 6, 2011

Smartphone

Sekarang nie tengah demam smartphone. Ramai orang asyik cakap pasal Iphone4, berihitam & HTC. Macam keperluan pulak benda nie. Kalau dulu masa zaman sekolah HP hanyalah satu kehendak tapi bula dah kerja nie dah jadi macam satu keperluan pulak. Orang x boleh hidup tanpa handphone seusah nak buat kerja.

Penting sangat ke smartphone nie dalam hidup? Kalau x pakai smartphone xleh masuk dalam komuniti ke? Nak berkawan sekarang kena ada smartphone baru boleh masuk geng? Bagi aku handphone itu memang perlu ada dalam hidup tapi smartphone kalau ada bagusla, kalau dah x mampu atau xde xkan kita xleh hidup kot. Ada orang yang sanggup berhutang @ berjimat cermat semata-mata untuk dapatkan smart phone. Benda tue bukannya penting pun. Kalau setakat nak update status kt FB dengan nak tweet pakai handphone biasa pun boleh. X heranlah. Aku x jeles pun tengok orang ada smartphone, tapi aku bengang bila orang cakap "Ko still pakai hp nie lagi, kenapa x tukar smartphone?". Aku bukan xnak @ x mampu nak pakai smartphone, handphone aku elok lagi buat apa nak tukar. Kalau ada smartphone tapi x reti nak pakai baik x payah pakai!!

0 comments:

Post a Comment