Saturday, May 7, 2011

PICC - Sogo - Masjid Jamek - Jalan Tar

Pagi aku bermula tepat pukul 7.00. Lepas solat subuh x dapat tido balik. Bukan x ngantuk tapi mungkin dah terbiasa dengan keadaan lepas bangun tido terus siap g kerja, badan automatic akan terjaga. X tahu nak buat apa aku on laptop dan terus layan citer korea. Pukul 11 pagi mandi pastue siap2 nak ke PICC tengok pameran pengantin. Xdela pakej yang menarik perhatian sangat. Mahal sangat @ aku yang kedekut? hahaha...

Lepas jer pameran pengantin terus gerak ke Sogo. Oh, nak ke sogo nie aku kena drive sebab bf aku kepenatan. Kami berdua nie mmg teruk sikit jalan2 area KL nie, semuanya berpandukan penunjuk arah @ signboard. Mula-mula aku ada ajak bf naik public transport jer sebab aku x confident jalan KL tapi dia cakap xper, redah jer. Sampai jer kat bulatan depan bank negara terus aku gabra, nk ikut jalan mana. Kawan aku cakap ambik jalan raja laut, aku pun ikut jerla. Pelik jugak, kenapa jalan nie mcm sesak jer, dahla banyak kedai lama2, apsal x jumpa2 sogo. Sekali salah jalan, termasuk masjid jamek. Apalagi pusing balik cari jalan ke sogo.

Sampai jer sogo masuk parking, parking full. Asal ada tempat parking kami park jerla. Survey2 barang jap kat sogo pastue terus berjalan ke arah masjid india dengan jalan tar cari kain nikah. First stop : Gulatis. Pakej yang ditawarkan untuk sepasang kain nikah mahal sangat. Tapi kain untuk bajunya sangat2 cantik. Beadingnya mmg memikat jiwa tapi bila fikirkan amaun yang akan dibayar dan sekali sekala jer pakai terus x jadi beli kat situ.

Second stop : Semua house. Saja jer jalan2 cari kain @ baju siap kat situ. Singgahla kat satu kedai yang ada jual kain untuk nikah pakej sepasang. Murah memangla murah tapi kualiti out. Lacenya x cantik dan nmpk murah. Cancel pembelian dan singgah di pak habib tengok2 cincin nikah. Suka sangat dengan satu cincin nie dan mr BF pun setuju dgn pilihan hati. SA pak habib pun sangat ramah dan sanggup melayan kami dan terangkan setiap satu jenis berlian yang ada kat situ. Mungkin kami akan beli cincin disini.

Third stop : Jakel. Oh, sampai sini terus pergi tingkat 3 @ 4 ( x surela plk tingkat berapa). Sampai2 ada seorang SA nie layan kitaorng dah suggestkan kitaorng ambik pakej untuk baju nikah. SA nie siap pakaikan kain tue atas badan aku supaya aku senang buat pilihan. Design buat aku rambang mata dan kami sepakat ambik design bawah nie untuk baju nikah aku nnt.

Ambik gambar pakai camera laptop sebab tue gambar x berapa sharp. Nnt nak buat kurung modenla...huhu.

0 comments:

Post a Comment