Saturday, May 7, 2011

Serba satu @ satu jer?

Setiap majlis pernikahan suami akan menghadiahkan kepada isterinya cincin @ serba satu jewellry. Untuk diriku, bf kata nak bagi serba satu tapi masalahnya aku nie bukan seorang peminat @ gemarkan emas. Yea, saya bukan typical perempuan yang akan jadi gila bila tengok jewellry @ akan jewellry. Sampai sekarang pun x pernah pakai barang kemas kecuali cincin risik. Waktu balik kampung masa raya, arwah nenek selalu marah mama sebab x bagi kitaorng pakai jewellry tapi masalahnya kitaorng mmg x suka pakai emas. Arwah nenek ada hadiahkan gelang masa kecik, sampai sekarang aku boleh pakai gelang tue. Yup, sampai sekarang. Menunjukkan betapa keciknya tangan.

Nak cari emas yang sesuai dan betul-betul muat di tangan dan jari adalah amat susah sekali. Size paling kecik ok. Cincin size 9, gelang tangan pulak kena ambik size budak2. Cmner tue? Oh, jam tangan pun aku x suka pakai, sebab nampak buruk sebab tangan kecik sangat. Dah banyak kedai g cari cincin tapi size 9 @ 9 1/2 susah nak dapat. Kalau ada pun design x cantik. Nak mintak kedai kecikkan x boleh. Skrng nie nak cari kedai yang boleh buat custom made design yang kami nak.

Rantai pulak waktu kecik aku pernah pakai tapi bila dah besar nie rasa mcm nak tercekik pulak pakai rantai..hehehe. Lagi satu aku senang kena allergic bila pakai rantai.
Suka sangat design macam nie, nampak simple tapi elegen. Nak g carila design mcm nie. Oh, aku nak emas putih tapi dia cakap ambikla emas. Conflict of interest di situ...hehe. Tapi kitengokla mcmmana nanti.

Update : My parents and i dah buat keputusaan nak buat kat rumah sahaja. senang sikit, parking pun besar kat padang. Sekarang nie nak buat pemilihan catering. Jap lagi nak keluar g beli kain nikah untuk kami berdua. Mama cakap g beli kain lain...hehe.

3 comments:

FRSR said...

babe!
jari aku saiz 7.5 ok!
mase tunang lagilah saiz 5.5
hahahaha
custom made jahh sementare byk mase lagi ni.
hehe

Sarah said...

7.5? gila kecik. Tadi aku dah g survey kat abg bib. Dah berkenan dah. Mmg nak ambik yang tue kot. Custom madela.. Apa lgi..hehe.

FRSR said...

hehe.goodluck babe!

Post a Comment