Sunday, June 19, 2011

Luahan hati

Menjadi seorang kakak, diriku adalah sangat rapat dengan adik lelaki dan adik bongsu. Diaorang selalu bercerita dan mengadu masalah pada kakaknya. Semalam aku ambik peluang berborak dengan adik bongsu, tanya dia apa pendapat dia bila aku kahwin nnt. Dia happy bila aku nak kahwin cuma mungkin dia akan sunyi sbb aku dah xde melayan kerenah dia nnt...hehe. Setiap benda yang dia nak aku cuba tunaikan. Jarang untuk mengatakan tidak.

Bila di fikir-fikirkan balik, betul ke aku bersedia untuk menjadi seorang isteri? Boleh ke aku hidup tanpa kedua ibu bapaku? Selama 27 tahun aku hidup hanya 5 tahun saja aku duduk jauh dari family. Anak pertama yang duduk paling jauhhhhhhhhhhhhhhhhhh dari keluarga (Kedah tue dikira jauhla tue). Yup, aku manja dengan family. Waktu duduk jauh tue pun mama dgn abah paling risau dgn keadaan kesihatan aku.

Bila dah jadi isteri nnt, rutin kehidupan mesti berbeza. Ada dua family yang perlu dijaga hati dan perasaan. Boleh ke aku masuk dgn family dia? Boleh ke dia masuk dgn family aku? InsyaALLLAH, aku berusaha menyenangkan hati semua pihak. Lagi 3 bulan lebih jer lagi untuk melangkah ke alam baru tapi aku masih lagi belum bersedia dari segi mental dan fizikal.

0 comments:

Post a Comment