Sunday, June 19, 2011

Makan, makan dan makan lagi

Semalam dari pagi sampai ke malam aku makan nasi x hengat dunia. Yea, makan nasi. Kata nak diet tapi makan nasi...hehe. Kita mulakan dengan pagi pukul 9 pagi. Biasanya hari sabtu aku mmg suka bangun lambat sikit sebab nak qada tido..hehe. Semalam sbb sinus menyerang, mmg xleh tido so bangun pagi turun bawah terus makan nasi lemak. Makan nasi lemak pagi2 nie kadang-kadang boleh buat perut meragam tapi pelik gak makan nasi semalam x meragam pulak..hehe.

Sedapkan nasi lemak dengan telur mata kerbau + sambal yang enak + nasi yang berlemak adalah sungguh enak + berlemak...hehe.
Lepas makan aku pun tengokla citer korea peveret. Dah tue x tahu nak buat apa lagi dah, nak kuar hidung x berapa sedap, badan pun penat so kenala duk umah berehat. Pukul 1.30 perut tiba2 lapar balik, trn dapur xde makanan. Mama dgn abah kuar g makan kenduri, aku dgn adik pulak mls nak masak. Aku pun suruh adik bersiap dan kitaorng kuar g pekan kajang cari makanan. Mula2 ingat nak mkn waffle jer sebab abah ada pesan yang nak makan nasi arab petang nnt. Tapi bila sampai jer kat metro point trs ternampk cawangan ayam penyet AP baru bukak.

Dengan perut yang lapar, apa lagi terus singgah makan dgn adik. Ambik Nasi putih dua + ayam penyet + lele penyet + terung berlada. Selsema x elok lagi so terpaksa minum lemon tea panas yang sungguh manis. Kepedasan sambal ayam penyet buat hidung makan meleleh..huhu.

Petang pukul 5.30 tiba-tiba abah panggil suruh siap sebab nak g makan nasi arab. Nasi arab? Perut aku dah senak dah nie. Tp di sebabkan nak merasa makanan arab, kami dua beradik pun join makan. Sampai jer kat restoran nasi arab kat bangi orderla makanan. Ambik dua jer nasi regular pastue mama order roti nan dengan butter chicken. Hambik ko, nasi tue abah yang terpaksa hbskan sbb kami dah kenyang....hehe.

Semalam memang sangat-sangat puas makan tapi bila dikenang balik, banyak jugak aku mkan semalam. Pagi nie bangun jer dari tidor perut memulas...hehe.

0 comments:

Post a Comment