Sunday, June 19, 2011

I love My Dad

Kalau diikutkan aku jarang bercerita pasal ayah aku @ letak gambar ayah dalam FB @ blog. X letak bukan bermakna kita x sayang, X bercerita bukan bermakna kita x suka. Tapi bagi aku itu bukan cara untuk aku menunjukkan kasih sayang aku pada mama & abah. Abah merupakan seorang ayah yang tegas waktu aku membesar. Kalau diikutkan patutnya mama yang sepatutnya tegas sebab mama adalah seorang guru. Waktu kecik dulu disebabkan "gap" 6 tahun antara adik lelaki aku sangat2 manja dengan abah. Tapi bila adanya kelahiran adik lelaki, aku terasa diabaikan. Ada jugak aku memberontak dan terasa dipinggirkan. Waktu tue aku dah x rapat dengan abah.

Bila umur dah meningkat remaja, aku dah mula sedar kasih sayang abah x berbelah bahagi. Pernah aku tengok abah sanggup dtg setiap 3 jam waktu aku kena tahan kat hospital sebab demam panas. Sanggup lambatkan waktu pergi outstation sbb tangan aku patah.

Kemuncak bila aku tahu aku x boleh kehilangan abah bila abah dimasukkan ke hospital dan terpaksa dibedah. Waktu tue tuhan saja yang tahu betapa takutnya aku kalau apa2 terjadi bila abah xde. Air mata aku x terbendung bila tengok abah terbaring kat katil dengan kepala berjahit dan x mampu bangun. Abah terpaksa bersara awal atas sebab-sebab kesihatan.

Alhamdulillah sekarang abah dah sihat tapi abah x mampu untuk memandu dalam jarak jauh dan tidak boleh tension. Aku dan kakak mengambil alih tugas untuk memandu bila balik kampung @ ke tempat yang jauh. Kami akan sentiasa pastikan yang akan salah seorang adik beradik akan sentiasa berada dengan kedua ibu bapa kami supaya segala perjalanan menjadi mudah. Lagi 4 bulan 3 hari sebelum abah serahkan aku ke tangan darling. Rasa sedih dan pilu melanda diri.

I love u Abah.

0 comments:

Post a Comment