Monday, December 12, 2011

10 Things I LOVE!!!


10 THINGS I LOVE


1. Menari
Mesti ramai yang x percaya yang aku nie suka menari? Sejak dari sekolah lagi aku suka menari, siap masuk pertandingan cheerleader lagi tapi kalah...hehe. Aku suka gila menari tarian MODERN!! Disebabkan minat dengan menari sampaikan kokurikulam yang diwajikan masuk di UUM pun aku ambik Tarian Melayu...hehe. 4 semester belajar menari. Tapi aku sebenarnya x suka menari tarian melayu tapi dah itu jer yang ditawarkan terpaksala ambik. Salah satu event besar yang aku kena menari masa kat UUM adalah masa Sukan UUM...Kekok wei menari tengah-tengah padang..hahaha, 


2. KPOP 


Kpop merupakan kegilaan aku sejak setahun yang lalu. Tetapi yang membuat aku jatuh cinta dengan dunia kpop adalah sejak aku menonton cerita full house. Sejak dari itu aku dah mula berjinak-jinak dengan dunia korea tapi kegilaan tahap kronik aku terhadap korea adalah sejak tahun lepas. Aku beli hard disk pun sebab nak simpan semua gameshow, variety show, konsert pasal group kpop kesayangan..hehe. 


3. KASUT

Aku suka betul kumpul kasut. Kalau dibilang dan dihitung aku ada dekat 20 pasang kasut. Ada high heels, sandal, wedges, flats, sneakers. Aku nie pulak jenis yang kalau beli kasut suka tengok design bukan keselesaan...hahaha. Lepas tue mulala menyesal sebab kasut jer cantik tapi x selesa nak dipakai...hehe. Dan kemudian dijadikan alasan untuk membeli kasut baru. Abah dan mama pening tengok kasut aku yang berlambak..hehe

4. SHOPPING
Kalau ada duit aku mesti shopping!! Asal ada duit jer mesti cari masa untuk shopping. Kadang-kadang aku saja jer masuk lmn web shoppingnsales nak tengok jualan murah terkini supaya senang cari alasan untuk pergi shopping..hehe. 


5. MAKANAN
Makanan mesti wajib masuk..sebab aku suka makan..hehe. Tapi tengok gak keadaan dan juga lauk yang dihidangkan. Kalau lauk yang dihidangkan tidak menepati selera aku x makan pun.

6. IPAD 2
Aku x boleh hidup tanpa ipadku. Rasa macam x lengkap jer dunia. Dulu aku ada laptop dan dijaga bagaikan menatang minyak yang penuh. Dekat 6 tahun laptop tue berjasa padaku tapi akhirnya rosak juga. Lepas tue x pernah beli laptop sampaila sekarang. Ipad 2 tue pun aku dapat sebagai hantaran..huhu.


7. HANDPHONE

Seriously i can't live without a phone. Oh, and my handphone is not as smart as my friend phone...huhu. Yup, aku x pakai smartphone. Aku masih lagi pakai nokia Expressmusic yang telah dibeli 4 tahun yang lepas. Kalau orang lain sanggup mengikat perut nak beli smartphone, aku x termasuk pada golongan itu... Selagi handphone x rosak, aku xkan beli handphone baru..huhu.

9. Movie
Suka tengok wayang tapi xde masa nak tengok. Dulu sebelum kahwin setiap dua minggu mesti g tengok wayang tapi sekarang nie dah dekat 3 bulan aku x tengok cerita terbaru di panggung wayang. Kalau tengok wayang aku suka tengok citer romantic comedy, comedy, action @ cartoons. Kalau citer hantu jangan harapla aku nak tengok. Kat rumah pun x layan citer hantu. 


10. HANDBAG


Aku suka kumpul handbag dan aku suka tukar-tukar handbag kalau g kerja. AKu x kisah jenama bila beli handbag tapi aku x suka beli "fake" handbag. Untuk aku kalau x mampu nak beli handbag berjenama macam gucci, louis vuitton and etc x payahla beli yang tiruan semata-mata nak menunjukkan yang ko mampu beli. 

Lots of Love : Maisarah

0 comments:

Post a Comment