Monday, January 2, 2012

Annual Dinner


Oops, lama gila x update blog padahal semua gambar dah ada dalam draft..hehe. Tengah ada sindrom M.A.L.A.S. Sekarang nie dah masuk tahun baru and my last update was on 19th December..huhu. Oh, mari kita menulis mengenai annual dinner yang berlangsung pada 17 December yang lalu..hehe.  Pagi sabtu tue ada staff excellence awards kat shah alam and semua staff kena ada kat sana. Dan haruslah aku x menang apa-apa award..hehe. Nk buat macammana prestasi x bagus...haha. Xper, tahun nie kita dapatkan award ek..hehe. 

Majlis bermula pada pukul 9 pagi dan berakhir pada pukul 1 tengah hari. Habis jer majlis aku terus bergegas ambik husband kat rumah sebab malam tue ada annual dinner kat Shah Alam. Penat makcik drive kereta. 



Lepas Maghrib terus bergegas ke Shah Alam Convention Center untuk Annual Dinner. Tema tahun nie warna putih dan disebabkan aku tengah on bajet, pakai jerla baju nikah hari tue...hehe. Senang citer tahun nie semuanya recycle balik. Masuk jer dewan terkejut tengok sebab cantik sangat. Almaklumla tahun nie tema serenity garden so banyak betul bunga. Tema makanan pulak setiap tahun chinese food. I am not a big fan of chinese food tapi sebab lapar telan jerla.. Tp makanan tahun nie x sedap kalau dibandingkan dengan Royal chulan punya chinese food. Sedap. 



Dihidangkan dengan air oren. ingat ada chinese tea. Rupanya xde. Mana lengkap chinese cuisine kalau xde chinese tea. 



Me with my chinggu

Aku asyikla menelan cili nie sebab nak buangkan rasa muak dan mual . Nsb baik x pedas sangat dan sedap cili jeruk nie kalau x termakan aku makanan malam tue

Salah satu main dish malam tue dan ayam nie sangat sedap cuma sejuk jer. Dicicah pulak dengan sos cili yang disediakan lagila memikat hati. Cuma aku x paham dengan konsep garam yang disediakan. ayam tue dah cukup rasa pun nak kena letak garam lagi ke?

Hasil terjahan. Disebabkan aku x suka makan yang ada isi so ambik yang  bertulang dan daging yang lembut..hehe. 
Ikan siakap masak sos kot namanya..Yang nie pun sedap. Bertambah-tambah gakla makan. Aku x suka makan chinese food sebab nasi serve paling last. Lauk pulak awal-awal. Apsal macam tue? Orang mestila nak makan nasi dengan lauk.  Dah hbs makan lauk saper lagi nak makan nasi, mestilah dah kenyang.. Aish. 

Nasib baikla ada abang Tam dengan Kak ziana melembutkan hati kami dengan lagu-lagu dendangan mereka. Cuma kumpulan spider nie pakaian santai sangat macam nak buat konsert jom heboh. Pakaila eleok sikit abang oi.. niekan formal annual dinner. Malam tue ada cabutan bertuah dan seperti biasa aku kurang bertuah so x naik pentas ambik hadiah..huhu





Lots of Love : Maisarah

1 comments:

amirudin dan adila said...

utk tema serenity garden ni, baju yg macam mana yg sesuai ea..??

Post a Comment