Friday, January 27, 2012

Gardenia sungguh enak dimakan begitu saja

Beberapa minggu yang lalu, yang sebetulnya bulan 12 tahun 2011 aku buat lawatan ke kilang Gardenia. Tujuannya hanyalah untuk pelajar tahu cara pemprosesan roti...hehe. Xdela, adala sebabnya buat lawatan ke Gardenia. Kilang yang kami pergi ni terletak di Shah ALam. Seksyen berapa x ingat pulak tapi dekat dengan kilang panasonic. Sampai jer kat kilang perkara pertama yang kami dapat adalah bau roti yang sedang dibakar... Sangat sedap baunya.. Dan buat kami lapar..haha. 

Kami disambut oleh pegawai yang bertugas dan dibawa ke bilik untuk melihat slide presentation selama 20 minit. Lepas jer habis tengok slide presentation kami pun dibawa ke kilang. Masa nak masuk tue dah terbau-bau bau rotii yang sungguh enak sekali. Malangnya kami dilarang untuk mengambil gambar proses pembuatan roti. Kilang gardenia sangat-sangat bersih dan kualitinya memang betul terjamin. Habis jer sesi melawat kilang kami diberi peluang untuk bertanyakan soalan. 



Oops, sebelum pulang kami diberikan goodie bag yang penuh dengan barang gardenia. Tengokla student-studentku yang teruja pergi ke kilang gardenia. 


Gardenia... Sungguh enak dimakan begitu saja :)


Dalam beg ada roti butterscoth yang menjadi kegemaranku,  bun kacang merah, waffle vanilla dan kaya auntie rosie. 

X lupa juga buku resipi..hehe.


Lots of Love : Maisarah

0 comments:

Post a Comment