Sunday, August 21, 2011

Mungkin itu yang terbaik untuknya

Walaupun sakit masih lagi tido dengan gaya manja.

Ingat lagi x entry yang pasal kucing aku yang lumpuh separuh badannya dulu? Hari Selasa 16/8 abah buat keputusan untuk bawak kucing kami jumpa doktor sebab abah nak ubatkan kucing. Bila jumpa doktor, doktor tue cakap kucing kami dah x boleh diselamatkan lagi. Semua organ dalaman dah hancur. Kalau dibawa dari hari pertama dia kena langgar pun dah memang x boleh selamat. Kucing kami hidup pun sebab ia ada semangat yang kuat dan mungkin ia terus hidup sebab kasih sayang yang tidak terhingga dari kami yang sanggup jaga ia.

Waktu doktor cek kucing, doktor ada mengatakan yang kucing kami tue merupakan antara 5 baka terbaik dunia dan doktor nak beli kucing kami yang sama baka. Malangnya, kucing tue adalah yang terakhir yang kami ada. Abah buat keputusan untuk matikan kucing kami sebab x mahu tengok kucing tue menderita lagi. Kucing kami dah selamat kami kebumikan pada hari yang sama. Waktu aku dapat tahu yang kucing kesayangan kami sekeluarga dah xde, menitik air mata aku...

Walaupun ia hanyalah seekor kucing tapi kucing inilah yang menceriakan hidup kami sekeluarga dengan keletah dan kerenah ia yang gila.. Penakut dengan kucing lain, penakut dengan burung, kuat makan, kuat tido, suka mengangkang waktu tido dan yang paling penting manja sangat2.. Rindunya dengan ia.. (menitik air mata bila tulis post). Xkan ada kucing yang boleh ganti ia dalam hidup kami sekeluarga.


Lots of Love : Maisarah

0 comments:

Post a Comment