Tuesday, February 22, 2011

Biggest Loser

Hari nie 22/2/2011 kawan2 kat opis ajak main the biggest loser. Kami diberi masa selama sebulan untuk menurunkan berat badan. Saper yang menang akan dapat hadiah wang tunai. Penyertaan hanya 3 orang sahaja. Memang sengaja xnak buat ramai orang..hehe. AKu timbang berat pagi tadi 56 kg. So, dalam masa satu bulan target untuk trn dalam 3 kg @ 4 kg. Boleh atau tidak kita tengok jerla nnt pada 22/3/3011.

Nak turunkan berat badan makanan kena ambik jugak, xleh nak diet. Aku jenis yang kena makan nasi setiap hari, sekali sehari jer. Makan nasi tapi dalam portion yang sangat sedikit. Ais pun dah jarang ambik. Sebelum makan minum segelas air supaya cepat kenyang, dan selepas makan tunggu hingga 30 minit baru minum air. Kadang2 lepas sejam baru aku minum. Sit-up x pernah dilupakan. Nak tengok menu yang aku makan untuk hari pertama pertandingan?


Breakfast makan american breakfast. Sangat sedap. Tapi x leh makan selalu, tinggi tue kalori.

In between breakfast dgn lunch ambik sekeping kek pisang.

Nugget, roti sekeping dan rendang ayam. Nie lauk untuk hi-tea sebab waktu nie ada event.

Makan malam : Nasi kerabu tapi nasi separuh...hehe

Oh, sekarang nie asyik minum teh cina jer kalau g minum kat mana2...hehe

Korang rasa aku boleh kurus x? Xdela tiap2 hari aku makan mcm nie, ikut mood jgk. Kadang-kadang makan benda lain, kadang2 x makan..hehe

0 comments:

Post a Comment