Thursday, February 10, 2011

Tandas Kampung & Tandas Awam

Dah 2 hari x update tetiba update pasal tandas pulak..hehe. X tahu dah nak update pasal apa, pasal kerja xde masa sebab sibuk sgt2. Aku ingat lagi hari yang g johor tue singgah kat R&R ayer keroh. Sebab x tahan sangat-sangat gla tandas. Beratur sikit punya panjang, tandas ada 4 tapi yang boleh guna hanya 2. Masuk jer kat dalam tue terus aku rasa nak termuntah tapi disebabkan dah x tahan sangat-sangat pejam mata jerla lepaskan isi perut. Nak tahu kenapa? Pad yang terlampau2 banyak main longok kat atas tempat sanitari tue. Kalau bersih xper, ini dengan darah x berbasuh, sungguh b***h. Manala R&R nie x berhantu darah banyak sangat. Kenyang makan darah.

Tuela yang menyebabkan aku x berapa suka melepas di tandas2 awam lagi2 bila ramai orang. Mcm2 bau ada. Lagi rela g tandas berbayar. Kalau x bersih tandas berbayar tue boleh marah orng tue sebab kita bayar so kenala pastikan bersih.



Tandas cangkung dengan duduk mana yang selesa? Aku prefer tandas duduk, tapi kalau kat tandas awam lagi rela tandas cankung sbb gelila kat tandas duduk bila mcm2 orang dah duduk kat situ. yucks. Tapi kalau dah terpaksa sgt aku g jugakla tandas duduk tapi letak tisu kat tmpt duduk.

Tandas kampung, gmbr atas nie tandas orng kampung dulu2. Aku ingat lagi kat rumah arwah atok ada tandas nie kat belakang rumah atok. Nak buang air besar kena angkat air sendiri dalam baldi g tandas nie. Tandas nie xde pam ek, so kena pastikan jumlah air yang dibawa cukup utk membasuh toot dengan tandas. Kenangan betul waktu tue. Pernah sekali aku sakit perut sangat2 x tahan nak ke tandas waktu malam, aku paksa ayah aku teman g tandas. Gila ke apa nak g sorang2, dahla kat belakang rumah lampu pun malap2 jer...hehe. Skrng nie rumah arwah atok dah moden sejak pak teh duduk tandas semua kat dalam dan ada pam air. Tandas nie pun dah lama xde dah dekat 20 tahun xde tapi kenangan tuee sampai bila2...


0 comments:

Post a Comment