Tuesday, February 8, 2011

Putra vs Komuter vs ERL vs ETS vs STAR vs Keretapi

Tajuk x hengat, tapi itulah hakikatnya semua public transport di atas aku pernah naik. Kenangan manis, pahit macam-macamla ada. Sekarang nie nak g office tiap2 hari mestilah kena naik Komuter tepat pada pukul 7.57 pagi yang kadang-kadang dibatalkan..muahahaha.

ERL : Yang nie aku naik time nak g putrajaya jumpa kekasih hati. Dr kl sentral nk ke putrajaya RM9.50 ek. Kalau nk g tasik selatan RM4.20 padahal kalau naik komuter x smpi RM2. Kelebihan naik erl nie cepat, luas, wangi dan boleh cuci mata tengok mamat2 orng putih yang hensem...muahahaha. Ala, kalau rmi orng dalam erl nie pun korang x kisah sbb bangla & indon xkan naik nyer sbb mahal. Tapi satu jer yang aku x suka dgn erl nie, nak menunggu sikit punya lama. 30 minit ok satu train tapi lajula..


Komuter : 2 gambar dibawah nie pulak kenderaan aku g balik kerja. Dah 2 tahun lebih ok naik. Malas dah nak complain. Macam tue gakla. Kadang-kadang tetiba delayed, train xdela, aircond xde. Aku jadi penyabar kalau tunggu komuter nie. Pernah delay 2 jam ok!! Cuba bayangkan kalau delay 2 jam xke orng RAMAIIIIIIIIIIIIIIIIII tunggu. Disebabkan dah immune naik komuter nie aku dah x heran bila announce train delay.

Setiap kali hari jumaat mesti tarin delay lagi2 kalau budak2 cuti sekolah. Pening wooo... Yang nie bangla & indon mmg banyak naik. Nasib kola kalau ada bau keti...bertahanla menahan nafas..hahaha. Koc Wanita? Kadang2 ada jer jantan x faham bahasa masuk.

Kalau orang ramai macam nie, confirm aku x masuk. kalau dah kat KlSentral ramai, bayangkan kat Mid v dgn tasik selatan. Mahu nangis kepanasan & kelemasan dgn bau-bauan..hehe.

Aku x suka naik train satu pintu nie. Sesak!! Pernah sekali naik time bulan puasa orang rmi trs nak termuntah bila ada bau wangi menusuk dihidung..hehe

ETS : Oooo..yang nie train kegemaran. Setiap hari isnin - Jumaat hanya pada pukul 6.46 petang. Ada 6 Koc dan selesa. Semenjak dah tukar waktu balik kerja tiap2 hari naik train nie...hehe. Price sama jer ko naik komuter cuma train nie hanya berhenti di MV, BTS, Serdang, Kajang, Bangi, UKM, Nilai dan seremban.

Star : Yang nie okla, cuma pernah sekali jer naik yang xde aircond. Panas ok.

Putra : Kenderaan yang menjadi pilihan untuk ke KLCC. Laju dan cepat smpi. x smpi 5 minit next train dtg... Semenjak ada 4 koc boleh pilih tmpt duduk lg. Kalau dulu jgn harap.

Keretapi : Ha, yang ini waktu pagi kalau train dr tumpat @ singapura benti kat kajang bolehla naik nie sbb trs ke klsentral. Tapi yang nie aku x suka sgt naik sbb bau kat dlm tue sungguh x menyenangkan. Mcm bau orng x mandi. Dahla sesuka hati jer merokok. BOngok. Lgpun aku fobia sikit naik yang nie sbb pernah terjatuh kat landasan keretapi. Sangat memalukan ok. Malu dulu baru rasa sakit....hahahah.

Ala, tertinggal lagi satu iaitu monorel. Yang nie pun aku x suka naik sbb rasa gayat...Lagi2 time buat korner baring...Boleh termuntah kat atas tue..

P/S : semua gmbr google..hehe.

0 comments:

Post a Comment