Thursday, February 3, 2011

Deria ke-6

Malas lagi sebenarnya nak update blog with pictures and full story of other event which happen for the past few days so i opt for ghost story sessions..hehe. Pas balik dr johor sabtu nie kita buat full updated..huhu.

Korang pernah x tengok hantu? Me pernah a few times gak jumpa hantu sampai kena pakai pedinding or tangkal.

Kisah pertama :

Berlaku waktu umur 5 t@ 6 tahun kalau x silap. Hari hujan lebat sangat berserta dengan kilat dan guruh. Mama mintak tolong angkat baju kat balkoni dengan dia, so aku pun tolongla. Disebabkan pendek, terpaksala panjat lubang-lubang balkoni tue tuk angkat baju. Tengah angkat baju tue tiba-tiba kilat dengan guruh kuat sangat sampai aku pun terkejut dan pejam mata. Mama dah jerit suruh turun, bukak jer mata turun dari lubang tue tiba-tiba nampak kat lantai betul2 kat tempat aku berdiri tue ada kunci yang bercahaya dan besar. besar lagi dr buku teks sekolah. Kunci tue kaler emas dengan ada berlian macam-macam warna.

Terkejutla tengok kunci tue so i called my mom. Mama pun terkejut tengok kunci tue dan pesan jangan pegang atau sentuh kunci tue. Kami berdua cepat-cepat masuk dalam umah sementara tunggu abah balik. Waktu tue hujan tengah lebat lagi. Pulang jer abah, terus tunjuk kat abah kunci tue. abah terkejut jer tengok kunci tue. Tengah tengok tiba-tiba kilat dgn gurh dan kunci tue pun hilang. Kitaorang semua diam dan terkejut.

Kisah Kedua:

Kisah nie pulak berlaku pada umur 5 @ 6 tahun. Waktu tue sepupu aku kemalangan dan meninggal dunia pukul 3 pagi. Kami sekeluarga bergegas balik kampung. Sampai jer kat kampung, abah hantar aku kat umah arwah atok dan abah dan mama bergegas ke rumah makcik. Rumah arwah atok dua tingkat so tingkat bawah ada porch letak kerata. Malam tue aku kat tingkat atas tengok tv dengan arwah atok. Dengar jer kereta abah lalu kat titi depan umah atok terus lari-lari kat tingkap jerit-jerit nama abah. (biasala budak kecik + manja) Waktu kereta abah lalu jer bawah umah tue aku nampak ada orang lain kat belakang kereta. Abah masuk rumah dan naik tingkat atas aku terus tanya abah balik dengan saper. abah terpinga-pinga dan cakap balik sorang. aku pun cakapla kat abah, habis tue yang duk belakang pakai kain putih berikat kat kepala tue saper? abah terus diam.

Seminggu lepas tue, balik jer rumah dapat mimpi. mimpi arwah sepupu, aku dulu rapat sangat-sangat dengan arwah sepupu. Dalam mimpi tue arwah ada bg sesuatu kat aku. Malam tue aku meracau-racau sampai abah dgn mama buat keputusaan untk balik kampung dan bawak berubat.

P/s : Sampai situ dulula ek, nnt kita sambung lagi. Malas nak taip dah..hehe

0 comments:

Post a Comment