Tuesday, February 15, 2011

Sambal Kicap & Banduan

Bila masuk part nak letak tajuk terus "blank" jap. Susah betul nak fikir tajuk entry nie..hehe. Petang tadi dalam pukul 2.30 petang me & family g melawat makcik di hospital. My makcik was diagnose with cancer. Sampai jer kat hospital g makan dulu sementara menunggu yang lain. Perut waktu tue mmg lapar giler-giler. Last makan pukul 8 pagi itupun nasi lemak separuh..hehe. Buat tawaf dua pusingan nak makan apa, tengok lauk, tengok nasi ayam, ada bihun sup, ada pesembor dan ada roti canai. Niat di hati nk makan roti canai tapi tah kenapa g beli mee sup. Makan mee sup x kickla kalau x letak sambal kicap, aku dengan anadaian sambal kicap x pedas letakla banyak...isk2.

Letak jer makanan kat meja dah x tunggu dah terus kacau sampai sebati sambalnya dengan sup. Hambik ko, suapan pertama dah mengelupur.... PEDAS GILER!!! Pedas + Sup yang panas memang terbaikla... Dah x sampai 10 suapan aku angkat bendera putih, mana leh tahan pedas giler... Duduk termenung jap mengenang nasib. Lapar punya pasal aku gla pulak beli waffle. Nsb baikla sedap, dapatla mengubat hati yang luka..hehe.

Pas makan + solat terus naik ketingkat 4B. Mula-mula ingat kat tingkat 5B sebab wad perempuan sekali dah xde dah wad perepuan start dari 1/2/2011. Masuk jer kat wad tue jumpala makcik aku. Katil makcik kat tepi tingkap, so katil tengah2 kosong. katil sebelah ada orang2. Kami pun dudukla kat tengah2 smbl borak2, time tue aku dah pelik dah. Kenapa ada pegawai penjara kat sini. Kawan dia ke yang masuk hospital. aku pun tengok2la dekat katil tue sekali nmpk tangan bergari, angkat kepala nmpk banduan tue tengah pandang aku. Apa lagi terus lari g kat ayah akula...hehe. Rasanya mamat tue kena belasah dengan orang kot sebab muka dia lebam2...Ngerila.

Lepas jer borak2 dengan makcik dan tengok keadaan dia ok, kitaorang pun balik. Hujan waktu tue memang lebat sangat-sangat. Petir pun sabung menyabung. Tapi sebab nak balik umah cepat punya pasal, kuatkan hati jer drive balik rumah.

0 comments:

Post a Comment