Monday, January 21, 2013

Fogging

Apa itu fogging? Fogging bermaksud semburan ubat nyamuk.. Korang jangan ingat benda pelik pulak. Semalam waktu aku tengah bersenang lenang sorang-sorang duduk rumah sambil menonton Fresh with Anna Olsen tiba-tiba dengar pengumuman dari bawah. Aku ingatkan pengumuman pasal ceramah agama dari masjid tapi bila dengar lain macam terus tutup tv tengok dari tingkap. Sekali orang dari pejabat kesihatanla pulak kat bawah. Dengar betul-betul pengumuman baru dapat tahu yang ada penghuni kena demam denggi dan diaorang nk buat semburan dari rumah kerumah. 

Sudah, dahla aku sorang-sorang apa aku nak buat? Terus aku tukar baju dan pakai tudung. Orang pejabat kesihatan dah naik ke tingkat 3. Terusla aku tanya nak kena bukak pintu ke? Dia cakap bukak pintu tapi kunci grill. Pas aku kunci grill terusla turun bawah. Dahla aku nie jenis x tahan dengan bau semburan terpaksa bawak tisu. Tunggu jerla kat bawah sampai 10 minit pastue terus naik atas bukak kipas kuat-kuat bagi udara keluar.




0 comments:

Post a Comment