Tuesday, January 29, 2013

Vitagen @ Yakult?

Bila kerja dengan kolej nie aku banyak diberi peluang untuk melawat kilang-kilang di KL dan Selangor. Salah satu kilang yang aku baru pergi adalah kilang vitagen. Dulu aku selalu minum vitagen dan aku inggat vitagen nie sebenarnya diimport dari luar negara. Sebenarnya tidak, vitagen dibuat di satu kilang di petaling jaya. Selain vitagen, kilang nie jugak buat susu marigold. Nak tunjuk gambar kilang x boleh pulak bawak kamera masa g kilang. Kalau boleh aku dah tunjuk kat blog. 

Aku dah pernah minum yakult dan juga vitagen. Bagi akula, dua-dua berkesan. Dua-dua bagi aku sakit perut. Xde yang x sakit perut..hahaha. Kalau nak tengok dari segi perasa, aku rasa vitagen kot. AKu memang kureng sikit telan yakult sebab xde perasa. Ada yang cakap vitagen nie manis sangat, jadi vitagen ada keluarkan vitagen less sugar tapi harga mahal sikit sebab diaorng tambahkan puree buah-buahan tue lebih. Yang lain tue ok sahaja. Nak minum nie kena pastikan perut korang ada makanan, x boleh xde makanan sebab nanti bakteria tue akan terus ke perut. 



Vitegan juga ada keluaran terbaru iaitu vitagen bersama collagen dimana sesuai untuk diriku yang semakin meningkat usia ini. Kalau x silap aku, ada item yang dalam vitagen nie diimport dari Paris ok. Apa benda ek, x hengatla pulak..hehehe. Almaklumla dah tua..hahaha


Lots of Love : Maisarah

0 comments:

Post a Comment