Wednesday, January 30, 2013

Kebanjiran produk kecantikan

Sekarang nie banyak sangat produk kecantikan dan kesihatan yang dijual dipasaran. Fellina inchlossla, beauskinla, vitamin cla & etc. Aku pelikla betul dengan kebanjiran produk-produk nie di psaran.

Dahla jual sikit punya mahal tapi apa bezanya fellina inchloss nie dengan pati mustajab? Sama jer aku rasa, dua-dua boleh kecikkan peha yang bezakan hanya harga jer. Pelik aku sbb mahal sangat harganya. Katala badan ko XXL, berapa banyak cream tue yang ko nak beli? Satu rm75 + postage rm6 dah jadi rm81. Kalau beli dua puluh xke beribu2. Baik beli basikal atau ko beli set PB. Berbaloi jugak membazirkan duit.

Lagi satu yang aku tengok sekarang nie orang sibuk cakap pasal beauskin. Siap promote kata adira pakai sampai muka dia putih...haha. Dulu muka dia gelap ek? Berdoyonla orang beli sebab nak muka macam adira padahal hakikatnya adira pakai macam-macam produk. Sekali keluar kat propaganza adira bagitahu tak pakai pun produk tue..hiks.

Tapi ada satu iklan yang aku paling menyampah tengok, iklan tuk tongkat ali yang muka pakcik pakai kopiah dengan pompuan tue. Desperate sangat ke pakcik dan makcik nak duit sampai sanggup jatuhkan maruah tuk iklan tue? Geli aku wei baca statement "dulu lembik, sekarang keras dan kuat mcm besi"!!! Makcik pernah kena dengan besi ke sampai bandingkan benda tue dengan besi? Perlu ke iklan macam tue nak jual barang? Cubala cari strategi pemasaran yang efektif dari memalukan diri dan kaum.

P/s : ini adalah pandangan aku, pemerhatian aku sebagai seorang manusia biasa dan juga pengguna. Pandangan setiap orang berbeza-beza.

0 comments:

Post a Comment