Wednesday, January 23, 2013

Windows 8

Rabu lepas aku mintak kawan aku tolong formatkan laptop aku. Laptop aku lembap sama lembap macam siput babi. Bukak internet pun kena tunggu satu minit. Ko rasa sakit hati x? Malam tue kawan aku mesej cakap dia pakai window 8, aku x kisahla sebab aku manala tahu windows 8 tue windows terbaru. Aku ingat macam windows biasa. Tapi bila mesej setereusnya dia cakap nak kena ajar aku cara nak guna aku terus terdiam. Canggih sangat ke windows 8 nie sampai kena ajar. 


Sekali ari ahad dia hantar laptop aku on jer tengok interface aku dah ternganga. Ini terlebih canggih tuk aku nie. korang bayangkanla bukak-bukak jer aku tengok macam gambar kat atas tue aku terus tekan skrin bajet skrin aku dah jadi ipad...hahahha. Yup, aku tekan skrin pastue panik kenapa xleh tekan nie dan terus malu sorang2....hahaha. Ambik mouse terus godek-godek pastue panik, mencari-mencari mana microsoft words, mana my document, apa benda kat tepi nie, macammana nak close website nie. Terusla aku kol kawan aku tue, bebel-bebel aku kat dia sambil godek laptop. Lama-lama ok. Korang nak tanya aku perbezaan windows 8 dengan yang dulu? Entah, aku pun xtahu...hehehe. Asal boleh guna dan laju cukupla untuk aku..hehehe

0 comments:

Post a Comment